Földes Miklós – Út az angol B2-től a C1-ig – módszertani tanácsok vizsgafelkészítéshez

Az ELTE Origó Nyelvi Centrum új ingyenes online módszertani sorozatot indít, melyben a szakma elismert Origó vizsgáztatói nyújtanak segítséget a vizsgafelkészítéshez. Az első alkalommal Földes Miklós tart  workshopot, melyen a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A workshop angol nyelvű.
Időpont: 2024. május 24. 14.30-16.00
Jelentkezési határidő: 2024. május 24. 10.00.

REGISZTRÁLOK

Földes Miklós 2000 óta az ORIGÓ nyelvvizsga-rendszer vizsgáztatója, 2023 óta pedig ORIGÓ MONO vizsgákat is vezet. Az ELTE Bölcsészkart követően angliai Qualified Teacher Status (2008) és CELTA (2010) minősítéseket szerzett. Jelenleg a Cambridge-i minősítésű DELTA kurzust végzi (Diploma in English Language Teaching to Adults). 

2008-17 között Nagy-Britanniában élt és dolgozott, amely időszakban folyamatosan foglalkozott ott beilleszkedni és angol nyelvből fejlődni kívánó gyerekekkel és felnőttekkel állami és magániskolákban.

2017 óta is rendszeresen dolgozik Angliában Academic Tutorként: IELTS-vizsgákra készít fel, illetve 2019 óta az Oxfordi Egyetem Language Centre-ének oktatója, ahol a program részeként angol szóbeli és írásbeli készségeket fejleszt felvett oxfordi egyetemistáknak a világ minden részéről. 2003-2007 között az Anglofon Studio, 2018-2023 között az Orchidea Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Gimnázium nyelvtanára, vezető tanára volt. Saját maga is tett más nyelvből ORIGÓ B2 és C1 vizsgákat, és közelről, saját tapasztalatból ismeri egyes nyelvi területek tanulási és tanítási nehézségeit.

The workshops will be the first in a series of meetings and presentations aiming to explore – through  interactive dialogue and academic references – how B2 / B2+ learners’ may have difficulties reaching C1 level, in particular ORIGO MONO. 

Workshop 1: Teaching Listening up to C1 Level

Some students find it hard to cope with upper-intermediate and advanced listening tasks, due to features of natural spoken English and due to historic routines in teaching that skill. We hope to find and suggest some useful techniques for teaching listening successfully. Some key terms and topics covered will be: connected speech, redundancy, and the comprehension approach.

Workshop 2: Teaching Collocations to help Students reach C1 Level

Collocations like multi-word verbs, compounds (e.g. ‘hotel reception‘), and other fixed lexical units (e.g. ‘controll the narrative‘) are chunks in the language that dominate a great part of usage by English speakers. Processing them during language production and reception often poses a difficulty for students. The workshop wishes to look into the subtypes, use of collocations, and how they can help students overcome some of these problems. Some key terms will be: prediction, working memory, avoiding grammaticalisation.